Pagina's

donderdag 27 februari 2014

Humans of New York | in order of humanity

Ik ben in een zeer korte tijd een zeer grote fan geworden van een blog. Of, laten we wel wezen, eerder van een Facebookpagina want daar is-ie ook te vinden. De naam is Humans of New York, liefkozend ook wel HONY genoemd. Het is een pagina die overstroomt van de menselijkheid: het wordt volgepost met prachtige foto's en verhalen van prachtige mensen in New York. Het geeft je een klein inkijkje in de werkelijkheid van een ander.
Voor mij zijn dit niet zomaar plaatjes: het leert je dat ieder mens zoveel verhalen met zich meedraagt en zo verschillend en mooi is, maar vooral dat ieder mens respect en tolerantie verdient (hoe sentimenteel en overdreven dit ook mag klinken, ik meen het echt).
Asjeblieft. Asje, asje, asjeblieft. Like Humans of New York. Ja, dat is een bevel en je gaat er geen spijt van krijgen. Kijk nu mee naar wat héle bijzondere voorbeelden! 

"Well there's this girl that I'm friends with, and you know, I like her, but I don't know if she likes me..." "Do you mind if I share that?" "I don't know, if you share it, she might figure it out."
"She'll definitely figure it out." "... do it."

Links: "I want to be a princess hairdresser." "What's going to be the hardest part about being a princess hairdresser?" "Cutting Rapunzel's hair."
Rechts: "If you could change one thing about adults, what would it be?" "A lot of them are grumpy."

 "I just want to spend a few more years with my grandson." "Is there anything you want to teach him?" "I leave that to his parents. I just want to be there."
 "Had cancer six times. Beat cancer six times."
"I got some purple ones because my yellow ones weren't feeling too good."
 At first we kept saying: 'We're going to beat it. We're going to beat it.' Then after awhile we began to realize that we might not beat it. Then toward the end, it became clear that we definitely weren't going to beat it. That's when she started telling me that she wanted me to move on and find happiness with somebody else. But I'm not quite there yet. Not long ago a noise woke me up in the middle of the night, and I rolled over to ask if she needed anything."
Links: "What's the most frightened you've ever been?" "When a German shell exploded near me and shot a fragment through my chest." Rechts: microfashion!
"I got it when I was young. I made the mistake of trying to stop someone from picking on me."

Nogmaals, hier is de Facebookpagina voor heel veel meer verhalen en heel veel meer mooie foto's. Er is trouwens ook een boek van, die prijkt al trots op mijn bureau (woohoo!). Liefs! 

7 opmerkingen:

  1. Heel bijzonder ja! Ik kende de site ook al maar ik ga de Facebookpagina liken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HONY is echt ge-wel-dig, iedere dag weet die pagina me een glimlach op het gezicht te toveren. :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauuuw, wat een prachtige foto's en di verhalen, echt geweldig! Ik word er gewoon ontroerd van, hihi. Nu ben ik denk ik nog meer vastbesloten om naar New York te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Asjeblieft. Asje, asje, asjeblieft. Like Humans of New York. Ja, dat is een bevel en je gaat er geen spijt van krijgen. Kijk nu mee naar wat héle bijzondere voorbeelden!wholesale shawls , wholesale pashmina , pashmina shawl wholesale , pashminas in bulk , wholesale scarves in bulk , wholesale scarf suppliers , chiffon scarves wholesale , wholesale prayer shawls , velvet shawls wholesale , velvet shawl

    BeantwoordenVerwijderen