Pagina's

donderdag 30 januari 2014

Banana sweater and survival stories | shoplog

Hallo hallo, volwassen Pauline praat nu tegen jullie! Ik ben vorige week 18 jaar geworden en ik mag nu gaan stemmen *trots*. Dat wordt PVV uiteraard, ik hou echt van partijen die alles & iedereen afzeiken en het hele land naar de afgrond probeert te helpen. Afgezien daarvan, kreeg ik ook cadeautjes (misschien wel het mooiste van jarig zijn hihi). En ik ging shoppen, want dat moet nou eenmaal eens in de zoveel tijd, anders kom ik in een kledingcrisis. En ik at pannekoeken. En taart. En boterhammen. En yoghurt en een manderijntje. En chocolade. (nu wordt het minder interessant, hè).
Juist. We dwalen af. Cadeautjes en aankoopjes, here we go!


Ik wil eerst eventjes iets opbiechten. Ik ben in de Coolcat geweest. Het was een heel avontuur/overlevingstocht: ik zag allemaal sale-bordjes roepen en werd door een onbekende kracht naar binnen gesleurd. Ik sloop naar binnen en sloeg me door de panterprintjes, glitters, minirokjes en slettenshirtjes heen, om vervolgens uit te komen bij de sale-afdeling. Op het nippertje wist ik de boomboomboom-muziek te overleven met slechts 2 geknapte oorschelpjes, doordat ik me nog net op tijd een weg kon banen naar de uitgang. Ik was verwilderd, getraumatiseerd en onder de glitters, maar ik had wél een armbandje van 1 euro (and more, zie hieronder).
PS: ja. Overdrijven is een vak.

Waterverf. Hier heb ik helaas geen spectaculair overlevingsverhaal bij. Ik heb het gekregen voor mijn verjaardag (saai hè, vergeleken met mijn tocht door de Coolcat). Als je toch een spannend junglesprookje wil over deze verf, moet je het maar aanvragen in de reacties. Ik kan vast wel iets bedenken met een aanval van hippies door middel van verfkwasten. 
Ook dit kreeg ik ter ere van het feit dat ik mijn 18e levensjaar heb gehaald. En dat zónder in gevecht te raken met drugsbendes, zonder opgepakt te worden door de NSA, zonder verdwaald te raken in de bergen terwijl ik achtervolgd wordt door een beer en zonder per ongeluk mijn schietstoel in een vliegtuig te activeren. Dat is toch een boekje waard, niet waar? Het staat vol foto's die de hele geschiedenis lijken weer te geven. 




Ik heb sokjes gekocht, 3 paar voor tien euro en ze zijn blij en gekleurd en lief en mooi en grappig en ik kon ze niet laten liggen ondanks het gevecht dat ik ervoor moest leveren met allerlei holbewoners en olifanten. Jup, ook olifanten proberen aan sokken te komen in de Coolcat.
Ik noem deze foto: Het Verloren Armbandje In Wit. *applaus*

Ach ja, de bananentrui. Hij is van de H&M. Het verhaal erachter is bijna net zo mooi als de overlevingstocht in de Coolcat. 1. Ik haat bananen. De ironie. Ik lust heel veel, behalve bananen en champignons en pepermunt en slagroom. 2. Toen ik 'm wilde kopen, kreeg ik het lieve doch dringende advies om er asjeblieft van af te zien, omdat ie eigenlijk gewoon ontzettend lelijk was (according to a friend). Ik besloot hier schijt aan te hebben en kocht 'm toch. 3. Op school vond denk ik zo'n 50% de trui heel mooi, de andere 50% keek me aan alsof ik gek was. Dit kon ik beiden best waarderen. 4. I'm keeping it, ik vind het echt een geweldige trui.

HOE FOTOGRAFEER JE EEN TRUI. Serieus, hoe?! Ik heb alle mogelijke posities van een trui geprobeerd, maar uiteindelijk zag het er niet echt uit als een trui; meer als een soort sneu lapje stof met bananen erop. Dus bij deze: het is een trui.
 Dit zijn alle kunstboeken die ik heb gekregen. Drie stuks voor mijn verjaardag (OMG) en eentje nog voor Sinterklaas. Ik wil ze allemaal constant doorkijken, zó mooi. Stel je wil er ook eentje, dan raad ik je bobobobobol.com aan.

Ik vind het zelf ook geweldig om 'artist journal pages' te maken, hoewel het bij mij toch vooral inhoudt "HEEL VEEL IDEEËN opschrijven" maar ik blijf me erover verbazen wat er allemaal wel niet mogelijk is in the world of a blank page
 Okay, dan ook maar even eentje van het boek zelf. Gaaf hè?! 

Ook dit is een mooi verhaal. Ik ben er namelijk nog steeds niet over uit of ik deze ketting nou mooi vind, of juist zo lelijk dat ie daardoor wel weer mooi is. Normaal zou dit een reden zijn om 'm niet te kopen, maar omdat ie afgeprijsd was van 10 euro naar 1 euro, dacht ik YOLO-achtig-iets. Misschien weet ik 'm ergens wel héél gaaf te combineren, we'll see.

Ik noem deze foto: "Het Achterwerk van een Gouden Tor in Tijden van Wereldrevolutie" *dubbel applaus + buiging*

Streetart is zó ontzettend kunst. Was mijn hele stad maar zo versierd.
 Dit shirt is óók van de Coolcat en ik heb 'm nú aan. Als ik 'm aanheb, lijkt het net alsof ik constant een ketting om heb (wat niet zo is heeeuj). Ik ben wel een beetje bang dat ie iets kapot maakt in de wasmachine of als ik 'm aanheb, want de hoekjes zijn nog best scherp. 

Dit is oprecht een van de mooiste boeken die ik ooit gezien heb. Het is een prachtig inspirerend verhaal. Het gaat over Dan Eldon, die in Afrika vrijwilligerswerk deed, maar ook fotografeerde, stukken schreef en hele burgeroorlogen aan de kaak probeerde te stellen. Hij was nog maar heel jong en had zóveel gedaan. Niet alleen dat, hij was ook het allerbizarste creatiefste brein ooit, hij vulde 17 boeken met zijn kunst, foto's en geschrijf. Je leest het goed. Verleden tijd... Hij is op zijn 23e in Somalia gestenigd toen hij hier een aanslag probeerde te fotograferen om aan de wereld te kunnen laten zien dat er écht hulp moest komen. Ze zagen hem als de boosdoener en dit werd zijn dood. Verschrikkelijk. Maar wat ie ons heeft achtergelaten is prachtig. Een aanrader. 
 En last but not least, mijn tas van de Zara voor 20 euro in plaats van 30 euro. Ik wilde al heel lang een nieuwe tas voor naar school als ik niet teveel boeken had en ik vond deze ideaal (en niet kapot, zoals de vorige. Cowboybags bleken niet bestand tegen veel zware boeken). 

DOEI! :) PS: Ik heb Instagram sinds -uhh- gisteren. En laat me jóuw account weten, dat vind ik leuk! Klik hier voor mijn account!

22 opmerkingen:

  1. Leuke items! Vooral de tas is heel leuk, je hebt geluk gehad dat hij in de uitverkoop was!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog gefeliciteerd :) en oeh wat een vele cadeautjes! Ik vind de sokken erg gaaf en de tas van de Zara is echt een koopje zeg, wat een goede aanwinst!
    Liefs, Demi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je schrijft echt verschrikkelijk leuk weetje dat. Het is gewoon een vermaak om dit prachtige verhaal te lezen.
    Ik ga je volgen op instagram! Voor het geval je het wil weten, mijn account is :talithabeu
    Die kunst boeken lijken me super gaaf! Heel mooi, misschien ook maar eens een van aanschaffen.
    Nog gefeliciteerd trouwens!
    xlove.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je schrijft echt superleuk, heel leuk om tel lezen met zoveel humor!
    de bananentrui en de ketting zijn gaaaaaaf

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wohooó, dit is zo leuk om te lezen! Ik vind je tas van de Zara echt gaaf! En je armbandje is ook mooi en zeker de moeite waard voor maar €1,- en na zo'n ovelevingstocht haha!

    xo Liesbeth
    http://www.aboutfashionliesbeth.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nog gefeliciteerd en je bananen sweater is erg leuk.! ik heb heel erg moeten lachen om je slettenshirtjes gevecht, maar het klopt vaak wel ;) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ahhh je schrijft zo leuk! Je aankopen zijn leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    En oeh wat een leuke dingetjes. Die bananentrui is echt geniaal haha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die bananentrui is echt ge-wel-dig! En dat street-art boek over Berlijn lijkt me ook heel tof. Nog gefeliciteerd trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een superleuke cadeautjes heb je gekregen! Ik lag echt dubbel bij je verhaal over de coolcat, dat is namelijk precies hoe ik het ervaar! Toch heb je wel leuke spulletjes weten te bemachtigen dus het was het waard;)
    Nog gefeliciteerd!!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ahhh, die bananen trui is zo fantastisch! Ik heb trouwens echt respect voor je coolcat avontuur, want ik krijg al kotsneigingen als ik het uithangbord van kilometers afstand al zie aankomen, door alle glitter en neon. Maar het armbandje is leuk (dus bij deze: buiging en applaus). Oh, en ik ga je volgen op instagram! Ik ben maaikeschorning, mocht het je überhaupt interesseren...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahaha you're awesome. Ik moest hardop lachen, de hele tijd! En geloof me, dat gebeurt zelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha heel leuke post! :D Die kousen zijn echt super! En die bananentrui... ik weet het zo niet. Maar goed dat je toch gewoon je zin hebt gedaan en dat lapje stof met bananen hebt gekocht :D

    x Aurélie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Whaaahh... I love bananas <3 Geweldige sweater :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. MMOWTS is a professional supplier recognized by many buyers from all over the world. They have been providing high-quality Diablo 2 Resurrected Runes for D2R players. Moreover, they started to hold Black Friday activities a few days ago, and all buyers need to do is to enter the promotional code "Friday" at the time of settlement to receive a 5% discount. But hurry up, because the time only lasts until November 30!

    BeantwoordenVerwijderen