Pagina's

vrijdag 12 april 2013

DIY Aztec nails | And we go la la la la lalalalala

Ik hou echt van de Aztec-trend en ik hoop dat ie nóóit meer uitgaat want ik wil er nog minstens drieduizend shirts van kopen, vijftien truien, een paar schoenen, sokken en jeetje, aztec-ondergoed zou ook zeker niet mis zijn. 
Maar dit allemaal past niet in mijn kast, dus gooi ik al die indianen-vrolijkheid lekker op mijn nagels! Kijk mee voor een  DIY nailart die zeer geschikt is voor niet-experts, kortgenagelden en ongeduldigen zoals ik.

 Stap 1: begin met een witte basecoat. Hoe? Nou, je doet nagellak op je nagel en raakt vervolgens niet alles aan zodat het tenminste een keertje een beetje fatsoenlijk blijft zonder alle eeuwige deukjes en krasjes en gaatjes (laaastig).
 Stap 2: gooi er een stel horizontale streepjes op; het hoeft niet perfect te zijn omdat je het nog kan corrigeren met oost-indische inkt. Kijk goed naar de kleurencombinaties! Fel is altijd goed. En als je moeite hebt met het trekken van dit soort dunne lijnen (daar bak ik zelf niks van in ieder geval), koop bij de kruidvat een vloeibare (goedkope) Eyeliner, maak die schoon en tádáááá je eigen nailart-kwastje!
Stap 3: pak je prachtige en helemaal niet vieze, besmeurde en half uitgegedroogde verlepte Oost-Indische Inkt erbij. Súperhandig voor wat er nu komen gaat, omdat het véél vloeibaarder is dan nagellak, even goed blijft zitten en er net zo uitziet.
 Stap 4: let op! Zorg dat je nagellak héél goed gedroogd is, anders werkt het niet! Ga even bammetjes eten en doe daarna dit, dan is het vast wel droog. Pak een kroontjespen of een ongelofelijk dun kwastje (de keuze is aan u) En maak een prachtig aztec-patroon op je nagels met de Oost-Indische Inkt. 
Stap 5: laat het opnieuw goed drogen en DOE ER EEN TOPCOAT OVERHEEN! Anders schrik je je een hoedje wanneer je je handen wast.

Zie, het valt allemaal best wel mee! En het resultaat is zowat Tumblr-toonbaar.  Wat vind je ervan? Denk je dat je het ook een keertje gaat doen? Laat het me weten, ik ben benieuwd naar het resultaat. 

25 opmerkingen:

  1. Super mooi, en inderdaad Tumblr-toonbaar haha! Echt heel leuk gedaan.

    Liefs, Elbrich

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahhh, ik vind dit echt heel mooi hoor, Pauline! En je schrijft zó grappig dat ik elke dag stiekem op je blog kijk om te zien of je al iets nieuws heb gepost xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie nail-art en leuk uitgelegd. lijkt me wel een geknoei met die inkt xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw mooi gedaan hoor! Alles was duidelijk!

    Liefst, Natiza

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, die zijn echt super vet! Dit moet ik ook eens maken :)
    Liefs, fije

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er echt super leuk uit! Lekker vrolijk :D

    X lisa

    www.llittleblonde.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk gedaan! hahaha grappig geschreven ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo leuk geschreven weer haha!
    Het is inderdaad erg mooi gelukt! Met uitzondering van een echte nailart expert is dit een van de mooiste aztec nailarts die ik heb gezien :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit ziet er echt heel goed uit, volgens mij ben je echt een grappige chick ;p!

    Als je het leuk vind, ik organiseer vandaag een linkparty op mijn blog. Dit houdt in dat je reclame mag maken voor 3 van je leukste artikelen van afgelopen week inclusief een foto en een link naar jouw blog! Tof toch?! Zou het gezellig vinden als je mee zou doen!

    Liefs Rosie
    van www.lifebyrosie.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waauw daar heb je niet ff 5 minuten over gezeten, lekker vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha nou het viel nog best wel mee, maar inderdaad zeker een aardig werkje vergeleken met wat ik normaal op mijn nagels doe :)

      Verwijderen
  11. Wauw hij is echt mooi gelukt!
    Liefs,
    Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. whoawie heel mooi! Goeie tips om 'n eyeliner te gebruiken & indische inkt!
    xoxo

    http://www.idontjustexistilive.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. your nails are amazing! :O Wow Id love to be that good at nail art! :)x
    Sofia x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel leuke diy :) zelf ga ik het niet proberen, ik moet nog even wachten tot mijn nagels lang genoeg zijn haha

    BeantwoordenVerwijderen
  15. nails are looking really pretty;)X



    http://throughartrelatedtofashion.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen