Pagina's

zaterdag 8 december 2012

Photography and some spiders

Eerlijk is eerlijk, ik kan nog niet heel normaal met een camera omgaan: hij staat meestal op automatisch programma en ik verander weinig aan de instellingen, omdat ik er niets van af weet. Ik klik maar wat en probeer mooie dingen vast te leggen (en soms lukt dit nog ook!). Het resultaat zien jullie hieronder. Binnenkort komt vast meer!
Zijn er misschien mensen die mij iets van tips zouden kunnen geven van hoe je met zo'n camera omgaat  (het is geen spiegelreflex, trouwens)? Want ik begrijp weinig van dat hele ISO-waarde gedoe en sluiterstijd. Wanneer gebruik je nou wat?
Goed, dat even tussendoor: kijk maar naar de foto's! *jeay*

Dit is een typisch gevalletje van een foto waarvan ik niet had gedacht dat ie goed zou lukken, maar wat toch wel zo is.
Wie is er bang voor spinnen?
Hier zitten graag spinnen op. Zie andere foto. ;) 
Perspectief,. groei, etc, dat was het thema waarin we moesten fotograferen.
Mijn hond probeerde ineens fotogeniek te doen, dus daar heb ik maar meteen goed gebruik van gemaakt. Hij kijkt heel zwoel de verte in. 
Om het kwartier /tien minuten heb ik een foto gemaakt, terwijl de zon aan het ondergaan was (hoewel niet erg zichtbaar, met al die wolkjes).



EN IK HOU VAN SNEEUW! Jullie? 

22 opmerkingen:

  1. Alsnog leuke foto's =]! Dat met al die instellingen werken komt vanzelf wel =]! And I also love snow ^^! Maar dan moet er wel een dik pak liggen ^^!

    xxx Katy ^^!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die met die spin is eng maar wel mooi!

    Liefs,
    xfashionmeep.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Om zomaar in een comment uit te leggen hoe het juist zit met alle instellingen wordt nogal moeilijk :P 1 tip: als er veel felle zon is buiten: je ISO zo laag mogelijk zetten. De rest komt vanzelf wel. Ik zeg: veel op internet lezen en misschien eens een fotografieboek uit de bibliotheek halen. Het zijn in ieder geval mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooe foto's! ik kan je niet helpen met je camera, snap er zelf ook niks van haha ;)
    x fije

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw, heel erg mooi!
    Ik vind vooral die zonsondergangen superleuk gedaan ♥
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk!! vooral met dat spinnetje.
    De ISO waarde gaat over het licht dat je nodig hebt, als het donker buiten is zet je de iso hoog, als je veel licht buiten hebt, zet je de ISO laag.
    Verder heb je een TV stand (tenminste bij mijn spiegelreflex, weet niet of dat bij jou camera is) die gaat over de sluitertijd. Die kun je laag zetten (dit is dan de tijd die hij gebruikt om een foto te maken, leuk voor een riviertje, dan lijkt het water net een zacht donzig dekentje) of hoog, dan maakt hij heel snel een foto.
    Ook kun je op een bepaald punt scherpstellen, zodat de rest wazig is. Bij mijn camera heb je een knopje waar 6 puntjes op staan, waar het puntje staat, daar stelt hij ook scherp op.
    Hoop dat je het een beetje snapt, en anders zijn er altijd nog sites waar je die informatie vandaan kunt halen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Handige tips, dankjewel! Ik heb geen spiegelreflex, maar gelukkig wel een paar opties wat betreft sluiterstijd, isowaarde enzo. Ik ga er zeker iets mee doen!

      Verwijderen
  7. Ik schrok me dood van die spin, haha.
    Maar je maakt echt mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's! En die hond is zo schattig!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's! Ik schrok alleen wel een beetje van die spin! haha.
    En ja die doodles teken ik allemaal zelf! Maar de meeste zijn wel geïnspireerd op werk van anderen, maar ik teken niets na.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohh die spin is eng! En wat heb je een mooie hond!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's, ik vind die hond echt super schattig en lief aaaaaaaahw cutie! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super toffe foto's! Vooral die met die hond is mooi; zo schattig ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke foto's!
    1 tip: Zet je ISO altijd zo laag mogelijk! Hierdoor krijg je het zogeheten 'bokeh' effect op de achtergrond, wat ik zelf erg mooi vind.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog nooit van gehoord, ik zal het eens opzoeken; bedankt voor de tip!

      Verwijderen
  14. Hele mooie foto's, vooral die laatste.
    En wat is je hondje adorable zeg :)

    LOVE BO,
    PurePreciousPerfection.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waauw, mooi foto's! Ik heb echt een hekel aan dat soort spinnen, jakkes :')

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hartstikke mooi gefotografeerd! O, en ik voel een lichtelijke verliefdheid richting je hondje :-)

    Liefs Judith
    www.myownvogueworld.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen