Pagina's

vrijdag 25 mei 2012

You were born an original, don't die a copy


Onzekerheid. Iets wat ik graag veel mensen zou willen besparen. Want dagelijks kom ik mensen tegen, of vrienden van me, die vreselijk onzeker zijn. Misschien wel door de hele maatschappij die constant bezig is met presteren, perfect zijn en eruit zien als een model. Ik weet het niet. Ik weet wel dat ze waarschijnlijk dagelijks voor de spiegel staan en denken: ik ben te dik. Ik ben niet goed genoeg. Waarom is mijn neus niet kleiner? Ik heb niet genoeg vrienden. Had ik nou maar een leuker leven. Ik heb vast geen vriendje omdat ik zo lelijk ben. 

Afschaffen die handel. Vreselijk om te zien, vind ik dat. Natuurlijk, zelf heb ik het ook wel eens. Ik zou er ook wel eens nèt iets beter uit willen zien in een bikini, heb ook wel eens een dag lang héél gezond gegeten, hopend op resultaat. Dat is okay, we zijn tieners! Maar het moet niet je leven beïnvloeden op een slechte manier.
Sommige meisjes uit mijn jaarlaag zijn echt bloedmooi, superlief, supergezellig en heel erg grappig, maar ongelofelijk onzeker. Ik ben nog wel eens jaloers op hun prachtige haar of benen, maar zij niet. Ze vinden zichzelf niet perfect genoeg, gedragen zich hierdoor heel gek, meeloperig en doen zich voor als een ander. 
 Ik ken een jongen die zich vreselijk onaardig en bazig gedraagt omdat hij zó onzeker is dat hij hoopt dat hij hiermee vriendschap af kan dwingen. Dit lukt voor geen meter en heeft een averechts effect.. Zo'n zonde. Want het is een aardige jongen, hij is gewoon grappig, heeft normale hobbies en is ook nog eens best okay om te zien. :) Waarom dan toch onzeker? Gek vind ik het. Heel erg om te zien, ik zou 'm zo graag willen helpen, maar dit lukt me niet. Alles wat ik tegen hem zeg verdraait ie tot een verwijt, slaat ie in de wind, of ziet ie als een aanval. 
Daarom druk ik jullie gewoon op het hart niet meer zo onzeker te zijn: er zijn meer dan genoeg mensen die je hartstikke leuk, lief, grappig en heel erg mooi vinden. Je bent prachtig, echt! Je hoeft geen modelletje te zijn om meer vrienden te maken, of wat dan ook; om gelukkiger te zijn. Als je jezelf accepteert, word je daar 1000 x gelukkiger van. 

Als afsluiting van mijn stiekem toch wel diepe blogpost, even een paar plaatjes die te maken hebben met dit onderwerp. Remember: be yourself! 














7 opmerkingen:

  1. Je hebt helemaal gelijk en knap van je dat je dit soort dingen nu al inziet, want toen ik jouw leeftijd had was ik ook altijd heel onzeker over mezelf en heb echt moeten leren om anders te gaan denken en me niet druk te maken om wat anderen van mij vinden. Je hebt 1 lichaam en 1 leven gekregen ga dus gewoon leuke dingen doen en zorgen dat je dromen uitkomen voordat het te laat is en laat niemand je in de weg staan en maak je ondertussen niet druk om hoe je eruit ziet. Ik ken een vrouw zonder armen en benen dus wees blij dat je iig compleet ter wereld bent gekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie inspiratievolle post. En ik geef je helemaal gelijk, wees wie je bent. Je bent prachtig en mooi en geniet van jezelf. Want zoals jou is geen ander. :) Wat een leuke site trouwens, van die who-is-awesome. Die ga ik onthouden haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtige post. ik ken het ook, een meisje uit mijn klas heeft echt een prachtig figuur en dan vooral haar benen. maar haar benen vind ze juist lelijk. en een ander meisje uit mijn klas is heel erg dun maar vind zichzelf heel erg dik, terwijl ze in totaal misschien 3 gram vet heeft ofzo. soms denk ik echt van, waar gaat het heen met de wereld als we allemaal perfect willen zijn? tuurlijk, het is belangrijk om een beetje aan je uiterlijk te denken, en nog wel leuk ook, maar deze wereld zou een heel stuk beter zijn als we nou gewoon ons op het perfectioneren van ons innerlijk richten, ipv proberen af te vallen etc.
    prachtpost!
    liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gewéldige post!
    Ik wou dat meer mensen hier zo over dachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal gelijk! Niet zeuren! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw hele mooie post, goed geschreven xliefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie post, het is zo waar. Hoewel je zulke dingen vaak leest en het soms clichés zijn, is het waar. Heel goed geschreven. Het is belangrijk om hier over na te denken. Ik vind het erg lastig, niet onzeker zijn... Liefs, Manon http://focusthemoon.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen